Bolečina v hrbtenici

Hrbtenica obdaja in ščiti hrbtenjačo ter s svojo oporo omogoča pokončno držo in hojo. Hrbtenico sestavljajo vretenca, ki so razdeljena po naslednjih segmentih: vratna, prsna, ledvena, križnična in trtična ter seveda medvretenčne ploščice. Pomembna opora vretencem so mišice, tako hrbtne kot trebušne.

Bolečina

Bolečine v hrbtenici so danes pogosta težava. Razlogov za težave je veliko, na primer pomanjkanje gibanja, preveč stresa, dvigovanje težkih bremen ali slaba drža, saj danes veliko časa presedimo. Človeško telo pa je narejeno tako, da se želi ves čas gibati in postati močnejše, zato se deli telesa sčasoma začnejo upirati brezdelju.

Raziskave kažejo, da bolečino v hrbtenici doživi več kot 80 % vseh odraslih ljudi na svetu. Najpogostejši razlog so napete mišice, kasneje pa se iz teh začetnih težav lahko razvijejo akutnejša obolenja hrbta. Še huje je, če pride do stisnjenega živca, kar lahko povzroča bolečine v rokah in nogah.

Pri dolgotrajnih bolečinah, ki trajajo več tednov ali mesecev, je zato skoraj nujno ustrezno zdravljenje. Še pred tem pa se seveda svetuje obisk osebnega zdravnika, ki bo znal prepoznati težave in vas usmeriti na nadaljnje preiskave oziroma zdravljenje.

Zdravniki razlikujejo med akutno, subakutno in kronično bolečino v hrbtu. Prva je opredeljena tako, da traja največ šest tednov, simptomi pa običajno izginejo sami od sebe. Subakutni simptomi trajajo več kot šest tednov. Bolečina, ki po dvanajstih tednih še vedno ne mine, je opredeljena kot kronična bolečina v hrbtu.

Kako si pomagati? Najpogosteje se težave rešujejo z masažo, toplotno terapijo, fizioterapijo, gibanjem in različnimi načini sproščanja. Dober in izkušen maser bo znal s pravilnimi gibi sprostiti mišice na vašem hrbtu in tako se bo bolečina zmanjšala. Toplota ima pomembno vlogo pri sproščanju mišic, zato je priporočljivo gretje bolečih predelov ali uporaba krem, ki imajo grelni učinek. Za pomoč se lahko obrnete na izkušenega fizioterapevta ali pa izberete kakšnega od znanih načinov sproščanja, kot sta denimo joga in avtogeni trening.

Še najbolje se preventivno in kurativno obnese gibanje, predvsem pa redno izvajanje vaj za hrbtenico, ki vam bodo pomagale razgibati telo in sprostiti hrbtne mišice.